۱۳۹۳ دی ۲۵, پنجشنبه

قدم زدن مصلحتی با شیطان بزرگ

عده ای خوشباور خوشحال از اینکه جمهوری اسلامی به درجه ای از شعور رسیده که بعد از 35 سال شعار و دشمنی با امریکا ، این راهش نیست و باید از در گفتگو وارد شوند!

شما احتمالا یادتان نمی آید حدود ۳۵ سال پیش، در آبان ماه، یک سیاست مدار ایرانی و انقلابی با یک سیاست مدار آمریکایی در حاشیه جشن ملی الجزایر دیدار کرد و در آن دیدار آمریکایی ها رسما به ما اعلام کردند که ما جمهوری اسلامی را به رسمیت میشناسیم و هیچ خصومتی با شما نداریم و میخواهیم سفارت ما در تهران دائر باشد سفارت شما در واشنگتن دائر باشد و بین ما و شما صدها قرارداد وجود دارد که شما بعضا تمام پول قرارداد را پراخته اید بعضاً نصف قرارداد و بعضا یک سوم و خلاصه سعی کردند از در دوستی با ایران وارد شوند ....آن مرد انقلابی وقتی آمد به ایران همه گفتن مرگ بر .... چرا؟ چون با آمریکایی ها دیدار کرده ودو سه روز بعد سفارت آمریکا را اشغال کردند و ۴۴۴ روز ۵۲ دیپلمات را گروگان گرفتن و کشور را وارد بحران کردند، بلافاصله بعد از اشغال دولت سقوط کرد، بعد از اشغال سفارت و گروگانگیری تحریم ها وضع شد و پول های ما در آمریکا بلوکه شد و دارایی ها مسدود و روابط تیره و تار .... حالا بعد از ۳۵ سال جنگ طلبی و شعار و دشمن تراشی امروز فهمیده اند که راهش اشغال سفارت و گروگانگیری نبود، راهش فحش دادن و سوزاندن پرچم نیست و نبود، بلکه همان راهی است که ۳۵ سال پیش آن مرد شریف میرفت، او نخست وزیر دولت موقت مهندس بازرگان بود که درد وطن داشت و با برژنسکی و سایرنس ونس وزیر امور خارجه آمریکا دیدار کرد و امروز ظریف و کری در ژنو ۱۵ دقیقه پیاده روی دوستانه کردند و هیچ کس واکنشی نشان نمیدهد و نمیگوید مرگ بر ظریف!! اما افسوس از عمر و سرمایه ها و منافع ملی به هدر رفته تا رسیدن به این نقطه .... البته اگر دشمن های منطقه ای و بین المللی که خودمان ظرف ۳۶ سال گذشته ساخته ایم بگذارند این پیاده روی های دوستانه نتیجه بدهد ...

آن زمان جیب ها پر از پولهایی بود که شاه برای کشور باقی گذاشته بود. 35 سال از آن جیب خوردند و شعار دادند. امروز کفگیر به ته دیگ خورده و مجبورند چنین کاری انجام دهند.آیا شما باور می کنید که سید علی خامنه ای بعد از 35 سال تازه فهمیده که راهش شعار دادن و دشمن تراشی نیست و اجازه ی این قدم زدن ها را داده؟!
اشتباه نکنید اگر همین امروز قیمت نفت به بشکه ای 300 دلار برسد از میدان امام حسین تا میدان آزادی یه پرچم آمریکا کف خیابان می اندازند تا مزدوران خامنه ای از رویش رد بشوند!
اما فعلا حتی پول پارچه ی همان پرچم را هم ندارند.

لازم هست به یک نکته اشاره کنم؛ وقتی آقایان می گویند حفظ نظام از نماز هم واجب تراست، خوب قدم زدن با شیطان بزرگ که گناه کبیره نیست. "مصلحت" ایجاب می کند فعلا با هم قدم بزنند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر