۱۳۹۳ دی ۱۶, سه‌شنبه

انتقال فخرالدین فرجی به بند بیماران عفونی



فخرالدین فرجی زندانی سیاسی زندان طبس از ۴ روز پیش به بند قرنطینه بهداری که به بیماران عفونی (ایدز و هپاتیت) اختصاص دارد منتقل شده است.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فخرالدین فرجی زندانی سیاسی زندان طبس که به ۳۰ سال زندان محکوم شده است از ۴ روز پیش به بند قرنطینه بهداری منتقل شده است. این بند به زندانیانی که به بیماریهای عفونی همچون ایدز و هپاتیت مبتلا هستند اختصاص دارد.

یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «علت انتقال فخرالدین فرجی به این بند معلوم نیست و وی هرگاه از علت انتقال خود به این بند سئوال می‌کند مسئولان جواب روشنی نمی‌دهند.»

زندان طبس حدود ۸۰ زندانی را در خود جای داده که بیش از نیمی از این تعداد در ارتباط با مواد مخدر زندانی شده‌اند. زندانیان این زندان روزی یک ساعت اجازه استفاده از هواخوری را دارند و و هر دو یا سه روز یک بار اجازه استفاده از تلفن به مدت ۱۰ دقیقه را دارند.

فخرالدین فرجی از ۴ سال پیش به زندان طبس منتقل شده و هم اکنون به همراه یک زندانی سیاسی دیگر به نام محمدامین عبدالهی در این زندان نگهداری می‌شود.

فخرالدین فرجی زندانی سیاسی کرد که به همراه سه تن دیگر در تاریخ ۱۶ خرداد ماه ۱۳۹۰ در حوالی روستای شویشه از توابع سنندج توسط نیروهای سپاه پاسداران دستگیر شد. و در تاریخ ۳ شهریور ماه ۱۳۹۱ در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان سنندج به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومه له به تحمل سی سال حبس و تبعید به زندان طبس محکوم شد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر